Nykter midsommar :)

Nu ligger jag här i sängen och nattbloggar igen. Kom precis hem från jobbet. Kom hem bra mycket tidigare än igår som tur är, börjar 12 i morgon och jobbar till kanske 19.00/20.00. Igår kom jag hem innan fyra någon gång. Vaknade av att Tina och Lina telefonterrade mig i morse och skulle ha med mig på stan. Gav med mig och snabbade mig in till Port 9, käkade en kalkon cesarwrap och gick en sväng på stan med Lina. Fyndade tre par favorittrosor på Gina, kostade bara 29:- styck så jag köpte ett par gröna (som var skitsnygga), ett par gris/beige/rosaaktiga och ett par puderrosa. Sen åkte jag hem, fixade i ordning mig och ser bar det av till jobbet. HAr försökt ringa Elin hela dagen men hon är tydligen för fin för att svara i telefonen. Ska upp 10.00 i morrn så jag hinner snacka ihop mig med henne innan jobbet.

I morrn är det alltså midsommar. Kul tycker kanske ni, överskattat säger jag (som jobbar och kommer vara nykter). Jag slutar ganska sent så jag kommer nog bara åka hem och duscha sen plocka upp Elin och efter det är frågan om vi ska åka ut till Linas stuga och ro ut med en båt på havet och fiska eller om vi hittar på något annat. Det låter faktsikt mysigt att åka ut och fiska, nog för att jag hatar att fiska om jag får fisk, men vi får väl hålla tummarna för att det inte blir någon fisk. Lina brukar tydligen fånga upp dem i håven och ta hem dem till land där någon annan får döda dem. Jag skulle inte heller ta i en fisk om jag ska vara ärlig. Jag hoppas fan att hon inte fiskar med en mask för jag hatar hatar hatar maskar, det är seriöst det äckligaste djuret jag vet. Jag hatar alla djur utan kurvor, maskar, sniglar, ormar, ålar, muränor. De är så jävla obehagliga när de slingrar sig fram, HUVVA! Sen är de slibbiga och luktar illa, i alla fall maskar. Har haft maskfobi så länge jag kan minnas. Hur som helst så känns det ganska okej att vara nykter på midsommar. Jag var ju typ nykter på nyår också, det är ju nästan samma sak fast olika årstider. Jag har ändå alltid så höga förväntningar sen blir det inte lika kul som man hoppats. Sen kan en vit helg vara ganska passade nu när jag pker ner på P&L på måndag.

Jag var in på systemet idag och skulle köpa en karta baccardi breezer till nästa vecka, men ALLT var slut. Det är nog lika bra att handla sprit på måndag eller tisdag i Falun. Jag ska nog inte köpa allt för mycket att dricka till P&L tror jag. Ska ändå ta det ganska lugnt så jag kommer ihåg vilka jag sett och så, hehe.. Men en karta baccardi breezer, en vinbox och en flarra baileys blir det nog. Nu ska jag sova så jag orkar upp klockan tio i morrn. Det blir kämpigt men det ska gå.

Så trevlig midsommar får jag väl passa på att önska. God natt.

Puss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0