Jag ger upp..!

Nu har det hänt. Jag har givit upp min uppsats. Jag har läst boken, sökt på olika begrepp på google, läst igenom power pointpresentationerna från föreläsningarna men jag hittar fan ingen teori att utgå ifrån. Så här sitter jag nu med tårar i ögonen och inser att jag inte kan göra annat än ge upp. Inlämningen är i morgon och jag måste ändra mitt koncept helt så det kommer aldrig gå att skriva minst fem sidor till i morgon eftermiddag. Så går det när man väljer fel bok att utgå ifrån. Jag ska istället försöka få tag på de andra två böckerna att låna hem fram till juli så jag kan skriva uppsatsen hem ifrån och studera ett märke eller nåt i stället för en jävla tv-serie. Dum idé Linnea, mycket dum idé! Det ska tydligen vara lite lättare att hitta teorier i de andra böckerna. Jag kanske ska skriva om H&M. Så får det bli!

Den värsta känslan jag har i mig nu är dock inte att jag kommer få underkänt, det kan man alltid ordna senare, utan att jag är rädd att mamma kommer bli besviken och arg. Har försökt ringa henne och förklara men jag får inte tag på henne. Ska försöka senare igen.. Jag gillar inte att göra mamma besviken, men å andra sidan vet jag inte vad som är så hemskt med det. Hon brukar inte bli besviken på mig ofta. Enda gången jag kan komma på just nu var när jag rökte en cigarett. Då blev hon besviken vill jag lova. Och arg. Jag saknar mamma och pappa nu men det är inte ens en vecka till jag träffar dem igen.

Nu sitter jag och lyssnar på Kate Bush. Hon är förjädra bra den donnan. Fick höra av vår lärare idag att Wuthering Heights är baserad på en bok från typ 1800-talet. Den ska jag försöka hitta på bibblan så jag har något att läsa på playan i sommar. Jag har förresten kommit på vad jag ska börja spara till, nog för att jag är pacifist men, jag ska spara till en atombomb och spränga England. Billingham som så invecklat har skrivit boken jag försökt förstå använder så jävla mycket fancy words, jag fattar kanske var femte ord i boken. Är inte det ett ganska typisk engelskt drag. Vara lite finare i kanten, använda snobbiga ord och sånt. Det är Englands fel att jag inte klarar kursen och därför planerar jag att spränga skiten.

Nu har jag pratat med mamma, och hon blev inte arg. Tack och lov. Jag har inte ens ångest längre. För tillfället tittar jag på Criminal Minds. Det är spännande, men nu är det paus.

I morn blir det tvätt- och packdag. På kvällen ska jag, Maria och Michaela på Pitchers och äta och ta farväl av Maria som åker upp till Kiruna på fredagmorgon. Det ska bli mysigt. Jag har köpt en flaska rosébubbel att dricka också. Smarrigt. Nu hör jag att Criminal minds har börjat igen så god natt!

Puss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0