Home sweet home..

Äntligen hemma i Övik. Eller äntligen är väl kanske lite väl entusiastiskt, känns ju inte så kul att jobba en hel sommar, men jag får i alla fall träffa några gamla goa. Resan gick bra förutom att min väska var så tung så den gick sönder. Tror busschauffören blev lite putt på mig när han var tvungen att lyfta upp den i bagageutrymmet, men det är fan hans jobb! Fick god mat när jag kom hem och ett glas vin av pappa ikväll, eller det blev två glas. Jag älskar att få vin av pappa för han har alltid så goda viner. Ska dock ta det lugnt med vin i sommar, får sån fruktansvärd halsbränna.

Nu ska jag packa upp hela väskan. Känns jädrigt drygt, men säkert inte lika drygt som att packa den och släpa runt på den en hel dag. Det var kämpigt vill jag lova men jag klarade det. Tog till och med hissen på centralen i Gävle. I morrn ska jag in till BK och kolla mitt schema för sommaren. Kanske ska ta och bjuda mamma på en fika på stan också? Catch up lite, so to speak. Jag dricker förresten champis, fan vad gott det är.

Nej jag är trött och jag måste packa upp min sommargarderob. Det var nog värt att ta med så mycket som jag gjorde. Kommer inte ha brist på kläder i soomar (eller det kommer jag säkert ha, men jag borde inte ha det).

God natt allesammans.



Familjen Karlssons residence


Mitt hem de närmsta månaderna


Något mindre garderob än vanligt men det är lika bra att jag vänjer mig..

Puss!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0