Jag har ett liv!

Det stämmer, jag har ett liv. Jag åker hem till Övik över sommaren och helt plötsligt består inte mitt liv av sova bort hela dagarna, gå omkring i t-shirt och trosor 24/7, gå ut varje fredag, ligga hemma på lördagen och äta pizza och chips med dipp och spendera kvällarna framför dator och tv. Nej nu jävlar i min låda jobbar jag, träffar folk hela tiden och jag har ordentliga kläder på mig. Min kära mor är rädd att jag kommer ta ett sabbatsår och stanna kvar här. Kommer INTE hända, det kan jag lova. Jag fick lite hemlängtan igår när jag pratade med min älskade Maria på telefon. Hon verkar också ha det bra i sommar, tyvärr bor hon ju i Kiruna och som det låter på henne har de ingen sommar. Hon var glad över 17 grader utomhus. Vi har ju varmare i vattnet här i Övik! Det känns dock att det börjar bli höst. På bara någon dag slog det om från jättevarmt till höstkyla (eller som jag hoppas att höstkyla är, den är säkert mycket kallare när jag tänker efter).

Jag har varit lite dålig på uppdatering på sista tiden men det är för att jag alltid skriver på kvällarna och de senaste kvällarna har jag inte varit hemma. Jag har träffat en annan kille nu. Vi har skittrevligt ihop. Ser typ hundra filmer varje kväll, riktigt bra filmer också. Nu har jag ÄNTLIGEN sett Fantastic Mr. Fox. Den var hur bra som helst! Ett måste för folk med skön filmsmak. Jag ska strax iväg och träffa honom igen, tror vi ska dricka vin och självklart se några filmer.

Just ja, jag har nog inte skrivit något om vinprovningen. Den var GULD! Det blev bara jag, Elin, Tina, Angelica och Emelie men vi hade jättekul. Först var jag, Elin och Tina på Gastronomia Italiana och åt, vi delade på en vinflaska som Elin tog ett glas från så jag och Tina var ganska glada i hågen redan när vi kom till vinprovningen. Det var egentligen en champagneprovning. Testade sex olika drycker och jag blev ganska kokobahia. Sen drog vill till Harrys och fortsatte där. Jag ska inte ljuga, jag drack lite väl mycket, gjorde nog bort mig lite på dansgolvet också men den bjuder jag på gott folk. Jag har ju trots allt gjort bra mycket värre saker, mohahah!

Nej nu ska jag sminka mig och åka in till stan. Har lite ärenden att ordna. Så viktig är jag :)
Ha en bra dag!
Puss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0