Ekonomiska begränsningar

God förmiddag gott folk! Idag när jag vaknade snoozade jag inte ens bara för att jag skulle hinna sola innan jobbet. Rusade upp ur sängen och tog på mig bikinin, kom ut på altanen och såg att det var hur mulet som helst. Besviken som fan lade jag mig i mamma och pappas nya "ute-lounge" och raderade massa gamla sms. Varenda gång jag gör det lovar jag mig själv att inte vänta så länge till nästa gång jag rensar, det är ett löfte jag aldrig lyckas hålla. Nu har jag dock INGA sms kvar på telefonen.

I går solade jag nästan hela dagen, rastlös som jag blir var jag dock uppe och rantade runt och gjorde diverse små saker under tiden men jag fick nog lite färg i alla fall. På kvällen grillade jag, mamma och pappa. Jag åt kykling med en fetaostsallad, så jävla gott! Mamma och pappa hade köpt en utemöbelgrupp i svart fuskrotting (en sån där som alla har nu för tiden). Den var ganska snygg och himla skön så där njöt vi av lite bubbelvin med svartvinbärslikör, det hette något konstigt men jag vet inte vad.. Det var ganska gott i alla fall. Efter maten åkte jag in till stan för att träffa Tommy och några av hans kompisar, men Lina hörde av sig och ville att jag skulle hänga med ut till Tina i Gerdal så jag åkte ganska snabbt igen. Jag, Lina och Sanna facerapeade Tina något så fruktansvärt. Det var SÅ KUL! Hahaha, sen strippade Tina på sin strippstång och klappade med storpattarna. Det var länge sen jag skrattade så mycket. Efteråt åkte jag tillbaka till Tommy och Lars och dem, hade kul där också.  
Nu ska jag snart jobba, jobbar 15-22, ganska drygt men det ska bli kul att jobba faktiskt. Har ju varit ledig att bra tag. I helgen var det tänkt att bli utgång, i alla fall på lördag, men jag är tvungen att inse mina ekonomiska begränsningar. Jag är pank. Kanske lite onödigt att köpa massa kläder när man är pank kanske du tänker. Fan heller tänker jag. Men nu ska jag inte köpa mer kläder denna månad. Jag måste tanka upp bilen. DET är vad jag kallar en rolig utgift. I stället för utgång ska jag troligtvis fiska med en kille, den du! Jag hoppas det inte blir några fiskar. De luktar så jävla illa och sen är de slemmiga och äckliga. Höggaligen!

Nej nu ska jag ta en lite mysig promenad i sommarvärmen. Ha en bra dag.

Puss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0