Sorry!

Jag ber om ursäkt för überdålig uppdatering under julen. Jag känner inte för att blogga när jag är i Övik. För det första använder jag bara lilla snövit och jag bloggar bara med henne i sängen och här har jag skitdåliga kuddar så det är så jobbigt, sen gör jag saker nästan hela tiden så jag har inte så många stunder över till bloggen. I kväll har jag dock inte gjort ett skit. Jag har bara varit hemma med mamma och pappa och kollat Toy Story 3 som jag för övrigt såg igår när jag och Elin var barnvakter till hennes småbröder, den gången grät jag! Nu har jag packat och städat rummet ocksp för i morgon kommer min kära Michaela upp hit för att fira nyår. Det blir myskväll med Hanna och förhoppningsvis Ein i morgon. Vi ska se på film och götta oss i massa skit.

På tal om götta sig med massa skit, i söndags när jag och Elin var som mest bakis hade vi en bakisfrossarkväll och åt så mycket att jag dagen efter hade halsbränna. Tilläggas bör att jag inte haft halsbränna sen innan sommaren (då jag hade det hela tiden av all pizza och alkohol)! Juldagen på Hrrys blev inte riktigt som jag hade tänkt mig. Jag drack apmycket, hade skitkul på förfesten och åkte hem vid elvasnåret. Jag spydde ner mina favoritskor och mina strumpbyxor och söp bort min jacka (som nu tack och lov är återfunnen).

Julafton var inte heller så lyckad. Jag skulle få träffa farfar för första gången sen i somras men hans kroppspulsåder brast strax innan mamma och pappa skulle åka och hämta upp honom och dog på sjukhuset. Efter det var julafton ingen höjdare direkt. Jag var med släkten idag och skulle "kolla på honom" när han låg på bårhuset (vet inte vad det heter, kanske bisittning). Jag gick in i rummet men jag gick ut på en gång för jag förstår inte meningen med varför jag ska titta på min döda farfar. Jag minns honom hellre levande och livsfärgad, inte död och gul. Jag förstår dock att det var viktigt för farmor och för pappa och hans bror.

Det där sammanfattar min jul ganska bra. Misslyckad. Men jag fick massa saker som jag önskat mig i alla fall. Jag fick en extern hårddisk med två terrabites utrymme (jag tycker terrabite låter coolt) som får plats med många filmer, en jättefin almanacka som jag kladdat i ikväll, pengar, presentkort så jag kan köpa mat och kurslitteratur, fårskinnstofflor och av mig själv fick jag en plånbok (börs i norrland) och en skitsnygg mössa med en äkta rävboll på. Jag gillar att ta på den.

Nu väntar nyårsafton med tjejerna. Vi ska käka middag här hemma först sen ska vi försöka hitta någon fest, men vi får se hur det går med festen. Sen åker jag nog hem till Falun med Michaela och hennes syster på lördag eller söndag. Jag har ju några uppsatser som måste skrivas innan terminen tar slut. Jag kommer vara ensam i Falun till den 12e när Maria kommer ner tror jag. Skitkul att vara själv i Falun. Det kanske finns någon rolig att umgås med någonstan där (hoppas jag). Sen åker jag upp på farfars begravning som är den 21a. Det blir ett himla åkande nu framöver. Men det är som det är.. Det är ganska rofyllt att åka tåg.

Jag har förresten klippt mig också. Jag har en ganska kort page som jag färgat ganska mörk. Jag trivs verkligen i det men nästa gång tror jag att jag ska lyssna på Lina och inte göra en page utan bara rakt men kort.

Nu ska jag sova. Jag ska försöka hinna med pappa in till stan i morgon innan tio. Jag behöver köpa nya doftpåsar och ett saltkar.

God natt och förlåt för dålig uppdatering!

Puss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0