Lucia

Jag är lite hög på tomtegröt och pepparkakor. Jag tror seriöst jag åt tjugo pepparkakor idag på sittningen och jag gillar inte ens köpta pepparkakor! Däremot drack jag ingen glögg för det är verkligen äckligt. Jag kom till kåren 16.00 och ordnade allt inför sittningen (inte ensam såklart), kom hem strax efter elva. Jag bar stolar som en galning efter allt var klart för det ska tydligen vara någon uthyrning i morgon. Jag är alldeles slut i kroppen, speciellt i ryggen. Jag hade verkligen inte tackat nej till en ryggmassage just nu.

Sittningen var trevlig. Först kom Luciatåget och sjöng. Just det var kanske inte superkul, eller det var lite kul att se hur überseriösa vissa var, speciellt Lucian. Sen åt vi gröt men jag var redan mätt av alla pepparkakor så jag spydde nästan lite av gröten. Den var i alla fall god. Risgrynsgröt är gott! Sen var det pepparkaksbyggar-tävling. Mitt lag (jag var egentligen inte med men mitt bord) byggde 9/11. Det blev två fina torn med människor som hoppade och låg döda under och två flygplan. Vi (de) vann inte.. Vann gjorde en tyranusarius-rex som för övrigt är min favoritdinosarie.

Jag hade egentligen tänkt plugga nu när jag kom hem men jag orkar verkligen inte. Jag vet inte riktigt vad det sitter i men jag kan verkligen inte plugga på måndagar! Jag måste nog skärpa till mig. I morgon ska jag i alla fall skriva en uppsats och förhoppningsvis börja med min hemtenta i translation. Den verkar riktigt tråkig.. Nej nu ska jag dricka upp min underbara cola light och sen ska jag tokslockna i sängen. Jag är skittrött!

Här är två bilder jag snodde från Marias blogg. http://mlindgren.blogg.se/




9/11 - korset som ligger bakom tornen till vänster gjorde jag.
Det är ett flygplan om du inte ser det.

Puss, god natt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0