Linnea hjärta rödvin likamed sant

Åååh, nybajsad och avslappnad. Nu ska jag se till att få en uppsatts skriven också. Igår var jag hos KB och käkade mat. Vi gjorde kyCkling med en skitgod fetaoströra till. Det blev supergott! Vi drack vin också. Jag köpte en flaska rött som jag smakade av mamma och pappa på en restaurang en gång. Så här lyder systembolagets beskrivning:


Kryddig, nyanserad doft med fatkaraktär, inslag av körsbär, korint, lavendel och örter.


Kryddigt vin med fatkaraktär, inslag av körsbär, korint, salvia, kakao och läder.

Helt ärligt var jag lite skräckslagen eftersom jag precis börjat dricka rödvin och är van vid viner som är väldigt friska och lättdruckna. Nu drack vi läder och örter! Men det var faktiskt riktigt supergott. Jag har verkligen blivit kär i rödvin. Det är ju skitgott! Det slutade med att vi drack två flaskor vin så jag var lite hängig idag men det gick ganska bra. Det värsta var i morse när jag vaknade strax innan larmet ringde, jag trodde seriöst att klockan var typ fyra på natten och var hur glad som helst att jag skulle få somna om men ICKE, det var bara att kliva upp. Jag trodde på allvar att jag skulle dö.

Seminariet i morse var i alla fall skitkul. Kan nog ha varit det bästa seminariet jag varit på. Vi pratade om This is England. Ska precis skriva en liten uppsatts om den nu. Jag funderar på att fokusera på hur maskulinitet porträtteras i filmen men jag är inte helt säker än. Det var lite fult vid seminariet för så fort vi pratade om någon scen från filmen berättade jag att jag grät när jag såg den. Men filmen är faktiskt väldigt sorglig så man får gråta mycket!!!


Direkt efter skolan tog jag en välbehövd powernap så nu ska jag nog orka plugga ett bra tag i kväll. Jag börjar inte förrän 15.00 i morgon så jag får lite sovmorgon om jag vill (och det vill jag).

Jag har förresten börjat känna ett litet litet partysug. Antingen ska jag sitta hemma på lördag och kolla alla Twilight-filmerna eller så går jag ut. Jag får se hur det känns på lördag och hur mycket skola jag måste hinna med. Nu ska jag i alla fall börja med uppsattsen och sen öva lite inför mitt tal jag ska hålla i morgon. Så god afton!

Här är en bra låt till mamma: Carly Comando – Everyday - Single

Puss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0