Home sweet home

Nu är det så här va att uppdateringen inte varit ultimat de senaste dagarna. Jag fick mitt internet igår och innan det har jag haft ett bajsinternet som vägrat fungera, men nu jädrar surfar jag snabbt (allt är relativt) igen.

Jag sitter i mitt nya rum och kollar ut över en liten skogsdunge. Vi har mycket mysigare gård nu än förut. Trodde vi skulle hamna på något sunkigt ställe men det är mycket finare här än på förra stället. Flytten har gått väldigt bra. När jag kom hit var det hundra kartonger i hela lägenheten, kan tänka mig hur mycket det måste ha varit när Maria kom hit några dagar före mig. Dessutom luktar det inte så mycket rök som jag trodde. Min madrass som jag sparat luktar lite grann men jag har en ny madrass över och en till så nu är min säng jättehög. Det känns nästan som att sova i en vångngssäng, men det känns lite lyxigt också. Den skulle ha varit en aning mjukare bara. Men å andra sidan gillar jag hårda sängar, som Pocahontas säkert hade det när hon sov på marken i sin tipi. Jag gillar Pocahontas..

Det enda jag behövde köpa nytt till lägenheten var nya kuddar och täcken (de nya är underbara, jag sover som en prinsessa), ny madrass, nya mattor och några nya filtar. Sen köpte jag nya högtalare också, inte för att de var trasiga utan bara för att jag ville ha lite bättre ljud. Jag är skitnöjd med de nya! Jag fick en soda streamer också. Den har gått varm vill jag lova. Jag har till och med börjat gilla kolsyrat vatten utan smak vilket jag inte varit så förtjust i tidigare. Så här ser vår nya lägenhet ut:

Mitt rum. Jag köpte en lila matta i stället för den vita som var full med

bruna sminkfläckar. Observera den rosa persiennen som fanns här.

 

Här sover Princess lajnia om nätterna. Bubbelvatten brevid sängen så klart!

 

Köpte ett till dvd-ställ så jag får plats med lite nya filmer. Det blev ett svart.

 

Vardagsrummet. Ser nästan ut som vanligt fast med orange tapet, ny tavla och ingen balkongdörr.

 

Klädkammare full med resväskor och kläder som inte luktar rök!

 

Köket med adventsljusstaken så klart.

 

Zebramönstret i köket är så jävla klockrent!

 

Här kommer vi trivas som fan tror jag. Det känns till och med bättre än förra lägenheten. Det enda minuset egentligen är att det är lite längre till Michaela och affären. Men å andra sidan kan det behövas lite extra motion. Jag och Maria skulle förresten påbörja ett Harry Pottermaraton igår, vi orkade med halva första filmen, sen var vi skittrötta och lade oss. Hur som helst, jag åt både glass och lite chips men ändå vägde jag typ ett kilo mindre när jag vaknade i morse än när jag vaknade igår! jag blev glad. Jag åt förresten lax med skitgod sås, fetaost, potatismos och broccoli igår. Det blir samma idag fast utan pottimoset. Jag har aldrig gjort lax själv förut, men det blev skitgott. I morrn när jag får lön ska först och främst pappa ha en hel del pengar men sen ska jag storhandla. Jag ska köpa mer lax och lite köttfärs. Jag vill göra köttbullar och köttfärssås.

 

Nu ska jag ta ordna lite i några skåp. Det regnar ute idag så promenaden jag hade planerat in blir inställd. Jag hatar att vara ute när det ligger maskar på vägen. Jag har förresten tagit på mig kläder idag även då jag bara ska vara hemma. De som känner mig väl vet att jag alltid går runt i t-shirt och trosor i tid och otid. Men idag slog jag på stort med tunika och leggings.

 

Förlåt att jag skrev så långt. Känner att jag var lite dryg där, men jag har inte skrivit på ett tag. Ha en bra dag alla!

 

Puss!



Kommentarer
Postat av: Fanny

Riktigt jävla snyggt vare ju :D

2010-08-24 @ 12:21:12
URL: http://cityhood.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0