Blåbär & fösare

Nu har insparken dragit igång på riktigt och våra blåbär (de nya studenterna) har fått se hur man partajar i Falun. Igår på morgonen samlade vi de nya och lekte namnlekar och visade dem runt i Falun och på kvällen hade vi en liten get-together på Bojsen Beach. Det var mysigt men kallt och blött. Jag skulle dessutom kissa i skogen och då såg jag en groda. Det förde tankarna som vanligt till Harry Potter. Jag tror jag håller på att tappa det på riktigt. Det går inte en timma utan att jag drar en Harry Potter-referens, Michaela och Maria är likadana. Maraton kanske inte det rätta för mig.. Men det är ju så mysigt!

Hur som helst, igår på Bojsen B satt vi och snackade lite med de nya blåbären och drack någon enstaka cider, ingen av våra blev för full, stolt fösare! Det klarar sig tydligen bättre än jag.. Vi verkar ha en ganska bra grupp, många tjejer och de verkar rätt skötsamma. Kommer nog bli två riktigt bra veckor. Sen kom ljudkillarna från förra året dit. Jag fick en kram av snyggviktor. Han är fortfarande snygg. Men jag har bestämt mig för att sluta vara dryg mot honom. Tycker synd om honom på riktigt.

Idag skiner solen så jag tror jag ska ta en liten promenad. Har dock fått världens jävla hosta. Jag hatar att hosta! Dessutom känns det som att jag inte riktigt kommer klara dessa två veckor. Jag kommer vara helt död efteråt. Redan igår var vi helt slut. Vi gick hem efter vi visat blåbären runt och lade oss och sov innan det var dags att göra sig redo för kvällen.



Nu ska jag kolla upp mina scheman och göra studieförsäkran så jag får några pengar. Jag hoppas jag inte missat något på tyskan än för jag fattar verkligen inte hur det schemat fungerar.. Önska mig lycka till!

Puss!

Glad fösare, hur skulle man inte kunna lita på mig?

(och JA, det är min hand och ingen manshand till vänster)

 

Michaela och Maria är lika peppade som jag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0