Vit fredag!!!

Hör och häpna, för första gången på, jag vet inte hur länge, sitter jag och Maria hemma i varsin fåtölj och kollar på tv med varsin laptop i famnen (rättare sagt Maria har sin laptop och jag har Snövit som är en netbook) på en fredagkväll. Vi har haft det riktisgt mysgt faktiskt, men det känns dock lite tomt utan Michaela här. Jag har ätit en gigantisk portion glass men banan, kolasås och strössel och drucket några koppar te med honung. Just ja, jag åt en varm macka också, den var jättegod och den klöste mig inte ens på väg ner genom halsen. Känner att min hals är lite bättre i kväll än i gårkväll, hoppas på ett genombrott imorn. Hur som helst, funderar på om det kanske är trevligt med lugna hemmakvällar i stället för utekvällar, men jag kom på att sex av sju kvällar varje vecka är lugna så jag tycker att man kan unna sig en utekväll i veckan.

Jag och Maria har sett slutet på en dokumentär om The Beatles, Vem vet mest?, Twilight, Solsidan och nu strökollar vi på Blade. Snart blir det dock sängen. Fick en lista på massa filmer ikväll med och nu har jag hittat över trettio filmer jag ska tanka. Funderar på att köpa något som jag kan lägga in dem på så jag kan spara dem. Kanske en sån som Johan har, men den är nog för dyr för mig. Kanske kan köpa den när jag får tillbaka på skatten. Det blev en ganska bra summa tack och lov. Me happy!

Den här dagen har gått fort. Jag sov länge länge, sen kåg jag kvar i sängen och kollade lite på film, hela kvällen har jag ju suttit försjunken i fåtöljen framför tvn. Det enda jag gjort idag var att gå till affären för att köpa ipren och glass. Det kanske är därför jag känner mig piggare. Snyggrobert hade nog rätt i att jag skulle vila mig. Han känner mig så bra! I morgon ska jag ta mig ett långt varmt bad. Jag ska tända ljus och lägga på en ansiktsmask, kanske till och med en hårinpackning, lite skön musik också. Om jag inte har ont i ahalsen ska jag äta gott också, annars får det bli ost och broccolisoppa. Fan det enda jag tänker på är mat! Jag kanske är gravid.. Nej det är inte riktigt min grej.

Nej nu ska jag sova och hoppas på att vara frisk imorn.
Gnacht!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0