Klockor

Jag är skitlycklig! Vi fick se tentan idag. Har gruvat mig för den hela kursen för den ska skrivas på engelska. Förstå detta, tentan består av tre frågor. Tre små frågor på max två a4 var med dubbelt radavstånd. Jag älskar Stub! Kommer förhoppningsvis gå relativt fort att skriva den. Jag tänker försöka börja i morgon eller på måndag och göra klar den innan fredag. Jag kanske klarar denna kurs ändå. Happy!

Igår var det rock night på kåren. Hade längtat som fan hela veckan men när vi väl skulle ut var jag riktigt jävla opeppad. Det började när vi var på stan. Jag skulle lämna in min älskade espritklocka på batteribyte men när jag  skulle hämta ut den fick jag veta att den var trasig och skulle kosta femhundra kronor att laga. Jag brukar alltid vara trevlig mot folk som jobbar i affärer men jag kunde inte kontrollera mig. Jag svor som en borstbindare (inte åt henne dock) och det var lite smått pinsamt, jag skyller på att jag har skjutit upp mensen och har svåra hormonrubbningar. Hur som helst, vi åt på American Pizza också och jag åt upp HELA pizzan, viste att det skulle slå tillbaka och jag hade rätt. Var proppmätt precis heöa dagen och ändå åt vi typ klockan tre. Så när jag skulle fixa i ordning mig kände jag mig skitful och uppsväld och svor ännu mer. Jag var riktigt förbannad. Det slutade med att jag tvättade bort mitt smink och förberedde mig på en hemmakväll. Vi hade förfest här dock och till slut taggade jag till och slängde på mig lite smink (och en mustasch) och hängde på ut i alla fall. Fick dessutom ett sms innan jag hunnit tagga till där det stog "din klocka är sönder". Denna gång handlade det om min ironiska guldklocka. Det var droppen. Jag stängde in mig på mitt rum med gråten i halsen och hatade (skyller även denna gång på hormonerna). Det visade sig dock att det var ett skämt, skitkul skämt! Jag tog i alla fall en promenad till regementet idag och hämtade klockan. Slutet gott allting gott, förutom att min favoritklocka inte funkar om jag inte lägger ut femhundra spänn på den.

Rocknight på kåren var helt okej i alla fall. Bra musik, eller mycket av det i alla fall. Fick lite rammstein, lite Marilyn Manson, lite Rage against the machine och Bloodhound Gang. Jag hade som sagt en jättefin mustasch också. Jag är så jävla mycket snyggare i mustasch än utan. Fick en hel del komplimanger ska jag tala om. Det var bara en tjej från Turkiet som tyckte den var ful. Men det gör inget, smaken är som baken och hennes var ganska liten. Såg dessutom i morse att det kommer vara Mustaschkväll på kåren den 14 maj när älskade Elin kommer hit. Jag gillar det!

Ikväll har jag, Maria och Michaela kollat på Det av Stephen King. Hade bara sett halva tidigare. Jag och Björn fattade inte att man skulle vända på skivan så vi trodde att det var slut efter halva filmen. Slutet made more sense denna gång vill jag lova. Jag gjorde dessutom skitgod mat idag. Det blev ostfyld baconlindad kyklingfile med ris, sparris och currysås. Nu luktar mitt kiss väldigt illa. Det blev skitgott. Har nog aldrig lagat så avancerad mat i hela mitt liv. Jag är riktigt stolt! Det kanske blir samma mat i morn om jag orkar, har ju trots allt all the ingredients.

Nu ska jag sussa. Här är lite bilder från igår och i onsdags. Enjoy :)
Puss och kram!










Och till lilla mamma, här kommer lite vårblommor, kanske krokusar?





Kommentarer
Postat av: mortina

Ett litet tips: Lägg 500:- på lagning av klockan i stället för på sprit. Det gäller att prioritera.

Rätt av dig. Det var krokus. Fina.

Du måste börja vårda ditt språk. Du svär ju som fan.

2010-04-25 @ 16:53:01
URL: http://princesslajnia

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0