Linnea och Robert Bailando?

Idag har jag varit på vårdcentralen för att kolla upp om det är halsfluss som ligger och lurar i mig. Det var det inte (jävla skit) vilket betyder att jag inte får pencilin. Jag älskar pencilin, det onda går över så snabbt om man tar det, men nu har jag tydligen bara en förkyldning (med jääääävligt ont i halsen och svullna halsmandlar). Jag betalade alltså 80 kronor och det kommer inte gå över snabbare för det, men(!) det gör inte så jättemycket för de där 80 kronorna var lätt värda i alla fall. Sjuksköterskan, eller heter det sjukvårdare när det är en man kanske, var så jävla söt! Jag är kär! Det var vekligen tur att jag duschade innan jag gick dit annars hade jag fått ångra mig för resten av livet, önskar bara att jag hade sminkat mig lite också.. Det var lite pinsamt när han stoppade ner en pinne i halsen och jag höll på att spy, han tänkte säkert att jag var en jävla mes, men han sa faktiskt att jag var duktig och att han aldrig hade klarat av det. Jag tror han gillade mig lite! Synd bara att jag har så dåligt minne att jag inte kommer ihåg hans namn. Han såg lite ut som en Robert tror jag. Linnea & Robert Bailando. Det blir kung.

Söta Robert sa att jag inte skulle anstränga mig utan bädda ner mig, hålla mig varm och äta och dricka ordentligt så här sitter jag med en thaisoppa med pasta. Jag som älskar stark mat la som vanligt i lite extra sambal olek i den redan ganska heta soppan. Dumt gjort! Det känns som att min hals som gör ont redan som det är håller på att förvandlas till liquid hot magma (för att citera Dr. Evil i Austin Powers, det betyder alltså flytande varm magma/lava).

Missade till och med ett seminarie idag vilket suger ordentligt. Jag hoppas det löser sig ändå. Nu när jag ändå bara bör ligga i sängen ska jag ta och läsa lite studielitteratur. Det brukar ju alltid gå bra när jag ligger i sängen, somnar varenda gång och det är ingen överdrift. Sitter och lyssnar på soundtracket till Alice i Underlandet på spotify nu. ganska coolt, det känns som att jag är med i en film. Jag gillar verkligen Danny Elfmans musik, visserligen är den ganska enformig och låter väldigt lik allt annat han gör, men han kan verkligen sätta stämning på saker. Om jag fick bo i en film, vilken som helst, skulle det vara Alice i Underlandet eller Kalle och chokladfabriken. Tim Burton, Danny Elfman och Johnny Depp är mina favoriter tillsammans.

Nu ska jag ta och lägga mig och läsa lite och invänta Vampire Diaries.
Fred!

Kommentarer
Postat av: Helan-Elin

Naaaw poor thing! Bäst för dig att du är frisk när jag kommer iaf. Fast det är ju ett tag kvar så det borde du väl klara av!

2010-04-08 @ 19:34:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0