Lilla landet lagom

Vaknade i morse och var nästan värre än igår. Det går inte riktigt enligt planerna det här. Absolut ingen utgång för mig ikväll. Jag byter ut vinet mot te med honung och mannagrynsvälling med kanel. Känner mig som en uteliggare. Förresten, jag duschade igår innan jag gick till vårdcentralen, har inte ansträngt mig över huvud taget efter det men jag luktar som kompost i alla fall. Det är jobbigt att vara sjuk. Men Maria sa att man ska svettas mycket så man får ut sjukdomen (eller något liknande) och jag svettas verkligen just nu. Hoppas det är ett bra tecken. Jag funderar dock på att ta mig till affären senare, mina ipren är slut och dessutom är det fredag så jag vill lyxa till det lite med glass och nypon- eller blåbärssoppa. Glass var det verkligen en evighet sen jag åt. Det var ju min favoritmat förut (har bytt ut glass och sötma mot sås och sälta).

Jag har dessutom laddat ner tonvis med film: The Wall, Spinal Tap, Twilight- New Moon, Harry Potter och halvblodsprinsen, The Cell och Bedtime Stories bland annat. Har med andra ord många timmar film framför mig. Dessutom har jag massor av skolböcker att läsa. Började läsa ett kapitel i en engelsk bok igår, det handlade om svensk kultur och hur svenskar alltid ska vara lagom. Det stod att vi inte pratar högt på offentliga platser och att vi håller arbete och privatliv brett isär samt att vi inte gärna visar känslor offentligt (bland annat). Kan verkligen känna igen mig där på punkten att vi inte ska prata högljutt offentligt. Får alltid skäll av mamma när vi är på affären eller stan och jag börjar babbla på i mitt vanliga tonläge. Coolt att jag skulle passa in i tex, Tyskland eller Frankrike i stället. Jag är för explosiv för lilla landet lagom helt enkelt!

Nu tänker jag äta upp min välling och se en film.
Krya på mig!

Kommentarer
Postat av: mortina

Skäll och skäll! Det var väl att ta i. Försiktig

tillsägelse skulle man väl kunna kalla det.

2010-04-09 @ 13:16:44
URL: http://princesslajnia

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0