Frisk?

Vaknade idag och kände genast att halsen var bättre. Gissa vem som blev överlycklig (JAG). Vaknade av ett trevligt sms från Michaela vid niotiden, somnade om en kort kort stund och klev upp innan tio och känner mig verkligen på topp idag. Nu hoppas jag verkligen att det fortsätter så här, känner jo fortfarande av lite grann i halsen men inte jättemycket. Så jag har nu tagit fram två kyklingfiléer som ska tina upp för att sedan slinka ner i min mage de närmsta dagarna (inte råa förstår utan jävligt gott tillagade). Jag ska steka dem i min nya snygga olivolja som ser lite lyxig ut, eller det är ju flaskan som är snygg, oljan ser nog ut som all annan jävla olivolja. Känns väldigt konstigt att må jättebra en lördag dessutom, det kommer bli en lång helg minsann. Funderar på att baka en smulpaj med hallon och blåbär i eftermiddag, men jag får se om jag orkar. Ett långt bad ska jag ta i alla fall, och raka benen. Jag skämms så fort jag tittar ner på dem, har typ centimerterlånga hårstrån, nasty som fan(!). Det blir inte bättre av att jag alltid går omkring barbent heller. Men one with nature som man brukar säga, känns lite hippie ändå.

Har hunnit se The Cell idag, den är riktigt bra. Jag älskar den! Ganska sjuk dock, men det är ju ofta såna filmer jag brukar tycka om. Får se om jag köper New Moon idag också. Hade ju tankat den men det var skitdålig kvalitet så jag orkar inte se den. Jag är verkligen sugen på att göra något i kväll, men det blir nog inget med det, Michaela har sin syster på besök, Maria har migrän och dessutom känns det onödigt dyrt att gå ut en lördag. Känner mig riktigt sugen dock..

Ligger och lyssnar på Placebo och kom precis att tänka på att jag verkligen verkligen verkligen vill åka på Peace and Love i sommar, kan dock bli svårt att få med sig någon. Ska försöka med Elin, hon lät ganska positiv när jag pratade med henne om det. Skulle vara riktigt kul att gå på festival med henne dessutom. Minns när vi körde hennes mammas gamla volvo för många många herrans sommrar sen och planerade alla festivaler och skit vi skulle på. Bättre sent än aldrig? Har förresten på mig nagellacket som vi köpte på Ica Maxi i Umeå. Det är skitsnyggt, jag älskar det. Tror det kostade tjugo kronor och jag gillar det mer än mitt nya bajsbruna Chanel (me jag gillar det också!).

Nej nu ska jag täcka för fönstret i badrummet, tända lite ljus och hoppa ner i badkaret. Kanske skulle ta och städa lägenheten sen också, fasst dammsugaren gick sönder igår när Maria städade. Hahahaa! Den ser skitrolig ut, slangen gick av så det ser nästan ut som en sån där slinky eller vad de heter. De där snurrade sakerna som gick när för trappor, fesst den ser bara ut så på ett litet ställe.

Aja, take care now.
Bye bye then!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0