Blommor

Det är rätt dystert ute idag. Vädret påmminer lite om filmen Metropia. Jag längtar till jag ska visa den på KULT.  Den är väldigt dyster så det är roligare att se den om man druckit ett glas vin eller två. Det mesta blir en aning bättre med ett glas vin. På tal om vin ska jag dricka vin i morrn. Jag ska först på Pitchers och sen bio, Wall Street. Jag skulle vilja se första filmen innan jag går och ser den nya men jag vet inte om jag orkar.. Det ska bli kul att gå på bio i alla fall. Sist jag var på bio såg vi Grown Ups, den var ganska bra, men jag såg den med Elin senare och då var den inte lika bra.

Jag vill ha blommor. Jag och Michaela såg på tv igår och på en reklam är det en kille som ger en tjej en skitstor blombukett. Om jag har pengar kvar när nästa månad är slut ska jag köpa blommor. Kanske ranunkel (vilket är det fulaste blomnamn jag vet men några utav de vackraste blommorna), anemoner eller liljor (definitivt inte rosor). Jag har fått en bukett med rosor som var fin, eller två. Men då var det andra blommor med i båda buketterna.. Jag trivs för övrigt mycket bra med lilla Siri (garderobsblomman jag köpte när Elin var här). Den står och är söt i mitt fönster.


Nu ska jag torka håret och äta frulle sen har jag lektion i en ny kurs. Förresten, smset jag fick igår natt (när jag trodde att klockan var sex på morgonen men den i själva verkar var två på natten) handlade om, vad jag trodde var, en ny kurs. Det var det inte. Grammatikjäveln som jag däremot trodde var klar kommer aldrig ta slut. Nu har vi två delkurser till i den kursen. Jag vill grina och böla och gråta.. Hörs när vi hörs.

Puss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0